یک‌برداشت

"یک‌برداشت" حاوی برداشت من از موضوعات مختلف است.

یک‌برداشت

"یک‌برداشت" حاوی برداشت من از موضوعات مختلف است.

اینجا از کتابی که خوانده‌ام می‌نویسم، از فیلمی که دیده‌ام، از یک بازی یا یک موسیقی. ممکن است درباره‌ی یک اتفاق اجتماعی بنویسم یا از یک مشاهده‌ی ساده. اینجا شبیه به یک دفتر مشق برای من خواهد بود که در آن تمرین نوشتن می‌کنم.

شرافت

جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۳۸ ب.ظ

وسط شهری که روزش را با دروغ شب می‌کند، آنچه زندگی را سخت‌تر می‌کند نه آدم‌های فاسد که وجود آدم‌های شریف است. وقتی با این اوضاع خو بگیری آنچه آزاردهنده می‌شود وجود خوب‌ها است و نه بدها. آقای فلانی مرد شریفی است. شریف‌تر از آنچه که من بتوانم بفهممش. جایی کار می‌کند که با کمی رشوه می‌تواند زندگی‌اش را دگرگون کند. رشوه‌ای که در این سیستم بی‌حساب‌و‌کتاب نه کسی می‌فهمد نه اصلا ترسی وجود دارد که کسی بفهمد. الآن در خارج شهر زندگی می‌کند. پول ندارد در شهر خانه بگیرد. خودش و خانواده‌اش پذیرفته‌اند که شریف زندگی کنند حتی اگر قرار باشد در جایی با امکانات کمتر باشد. با این وجود، آدم بسیار چشم و دل سیری است. هزار تومان برایش کادو ببر، در اولین فرصت و به بهانه‌ای با دوهزار تومان برایت جبران می‌کند. این‌طور آدم‌ها کار را سخت‌تر می‌کنند. وقت حساب، وقتی جبر زمانه و اوضاع بد و هزار چیز دیگر را بهانه کنیم، او را نشانمان می‌دهند و دهانمان را می‌بندند. در همین زمان هم جلوی من و شما راه می‌رود و مدام یادآوریمان می‌کند که شرافت بها دارد، باید مردش بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی